სამედიცინო ტურიზმი: შესაძლებლობები კლინიკების მფლობელებისთვის

სამედიცინო ტურიზმი: შესაძლებლობები კლინიკების მფლობელებისთვის

ჯანდაცვის სფერო მუდმივად ვითარდება. ეს ნიშნავს, რომ ბაზარზე ბევრი კლინიკა გაჩნდება და კონკურენცია გაიზრდება. კლინიკის მომსახურების მაღალმა მოთხოვნამ ხელი შეუწყო ჯანდაცვის ხარჯების ზრდასაც.

უფრო მეტიც, ხანგრძლივი ლოდინის პერიოდი პაციენტებს აიძულებს, მოძებნონ ალტერნატივა სამშობლოს გარეთ. შედეგად, სამედიცინო ტურიზმის პოპულარობა იმატებს. მოსალოდნელია, რომ ეს ბაზარი $53 მილიარდამდე გაიზრდება 2028 წლისთვის. ფანტასტიკური დროა ამ ბაზარზე მოხვედრისთვის.

რა არის სამედიცინო ტურიზმი?

სამედიცინო ტურიზმი არის  უცხო ქვეყანაში მოგზაურობა ჯანმრთელობის პრობლემების მოგვარების მიზნით. ეს შეიძლება მოიცავდეს პროცედურებს, რომლებიც მიუწვდომელია პაციენტების სამშობლოში ან ნაკლებად ძვირია სხვა რეგიონებში.

ხელმისაწვდომი სამედიცინო სერვისის გარდა, ბევრი ადამიანი ითხოვს უფრო მოწინავე ან სპეციალიზებულ მიდგომებს. ზოგადად, ყველა ეძებს გამოცდილებას  და მაღალი ხარისხის მომსახურეობას მისაღებ ფასად.

რატომ არის სამედიცინო ტურიზმი ასეთი პოპულარული?

სამედიცინო ტურიზმი ბოლო დროს სულ უფრო პოპულარული ხდება. ეს განპირობებულია იმით, რომ  არის სწრაფი და მარტივი გზა ადამიანებისთვის ჯანდაცვის სხვადასხვა მიმართულებების მისაღებად.

  არსებობს მრავალი მიზეზი, რის გამოც ეს ინდუსტრია სულ უფრო პოპულარული ხდება, არის:

  •  ხშირია შემთხვევა, როდესაც განვითარებულ რეგიონებში ჯანდაცვის მომსახურების ღირებულება უკიდურესად მაღალია. პაციენტებს შეუძლიათ დაზოგონ ფული პროცედურებზე, თუ გაემგზავრებიან ნაკლებად ძვირიანი მიმართულებით.
  • ზოგიერთ განვითარებად ქვეყანაში ჰოსპიტალური სისტემის ხარისხი მკვეთრად გაუმჯობესდა ბოლო წლებში. ამან გამოიწვია იმ ადამიანების რიცხვის ზრდა, რომლებიც ირჩევენ საზღვარგარეთ ჰოსპიტალიზაციისთვის გამგზავრებას.
  • სერვისის მომწოდებლების მზარდი რაოდენობა გვთავაზობს ყოვლისმომცველ პაკეტებს, რომლებიც მოიცავს ტრანსპორტირებას, განსახლებას, ჯანდაცვას და სხვა მრავალ სერვისს. ეს მნიშვნელოვნად აადვილებს  პაციენტებისთვის მკურნალობის პროცესს.
  • საზღვარგარეთ ლოდინის დრო ხშირად უფრო მოკლეა, ვიდრე სამშობლოში. ეს გამოწვეულია იმით, რომ განვითარებად ქვეყნებში ხშირად კლინიკებს ნაკლები პაციენტი მიმართავს.
  • პაციენტებს შეუძლიათ დაზოგონ 50%-მდე მკურნალობის ღირებულებაზე საზღვარგარეთ გამგზავრებით.
  • კლინიკის მფლობელებს შეუძლიათ თავიანთი პაციენტებისთვის გარემო რაც შეიძლება მშვიდი და სტრესისგან თავისუფალი გახადონ.

ბოლო წლებში პაციენტები განვითარებული რეგიონებიდან შორს მიემგზავრებიან უკეთესი ჯანდაცვის სერვისებისთვის და ისინი ამ ინდუსტრიის დიდ ნაწილს წარმოადგენენ. ამას თავისი მიზეზები აქვს.

რატომ არის ჯანდაცვა ძალიან ძვირი განვითრებულ ქვეყნებში?

არსებობს რამდენიმე ფაქტორი, რომელიც ხელს უწყობს ჯანდაცვის მაღალ ფასს განვითარებულ ქვეყნებში. ეს ფაქტორები მოიცავს ჯანდაცვის ტექნოლოგიებისა და მკურნალობის ფასების ზრდას, მოსახლეობის დაბერებას და ჯანდაცვის სერვისებზე მოთხოვნის ზრდას. გარდა ამისა, პირველი მსოფლიოს ქვეყნებს, როგორც წესი, აქვთ უფრო მაღალი შრომის ანაზღაურება, რაც ასევე ზრდის ჯანდაცვის საერთო ღირებულებას. უფრო მაღალია გადასახადები ჯანმრთელობის დაზღვევასა და ზოგადად მომსახურებაზე.

ჯანდაცვის მსოფლიო ორგანიზაცია იტყობინება, რომ ამერიკაში ღირებულების 70% დაკავშირებულია შრომის ზედმეტ ხარჯებთან. პაციენტებს შეუძლიათ დაახარისხონ ფასები ან დაელოდონ მოწვეულ საერთაშორისო ექიმებს, რომლებსაც შეიძლება არ შეეძლოთ (ან სურთ) ტარიფების შეცვლა ქვეყნის ჯანდაცვის სისტემის გამო, რადგან ის ახდენს გავლენას ფასების სტრუქტურაზე. ან  შეუძლიათ იპოვონ ალტერნატიული გზა საზღვარგარეთ.

საუკეთესო ქვეყნები სამედიცინო ტურისტებისთვის

როდესაც გადაწყვეტთ სად წახვიდეთ სამედიცინო ტურიზმისთვის, გასათვალისწინებელია რამდენიმე საკითხი. ეს ფაქტორები მოიცავს მოვლის ხარისხს და ღირებულებას, სპეციალისტების ხელმისაწვდომობას და მთლიანად ქვეყნის უსაფრთხოებას.

 მსოფლიოს მასშტაბით 50-მდე ქვეყანაა, რომლებიც გთავაზობთ ხარისხიან სამედიცინო სერვისს. ზოგიერთ მათგანია ტაილანდი, ინდოეთი, ისრაელი, სინგაპური, ახალი ზელანდია და გერმანია, მათ შორის მრავალი სხვა, სადაც პაციენტებს შეუძლიათ ისარგებლონ უახლესი ტექნოლოგიით.

საქართველო არის ახალი სამედიცინო ტურისტული ცენტრი, სადაც ადამიანები ჩამოდიან უცხოეთიდან და იღებენ ერთ-ერთ საუკეთესო მომსახურებას და ტკბებიან ულამაზესი ბუნებით და სამზარეულოთი. თმის გადანერგვის კლინიკა თალიზი თბილისში მომხმარებელს სთავაზობს მომსახურების სრულ პაკეტს, რომელიც მოიცავს გიდ ტურს საუკეთესო შთაბეჭდილებებისთვის.

რა სირთულეებს აწყდებიან კლინიკების წარმომადგენლები სამედიცინო ტურისტების მკურნალობისას?

არსებობს რამდენიმე გამოწვევა, რომელთა წინაშეც შეიძლება აღმოჩნდნენ კლინიკები სამედიცინო ტურისტებზე ზრუნვის დროს. პირველ რიგში, მნიშვნელოვანია ამ ბაზრის კვლევა საკუთარ ქვეყანაში ან რეგიონში, რათა გაიგონ მოთხოვნილება მომსახურებაზე. გარდა ამისა,  უნდა გაითვალისწინონ საერთაშორისო პაციენტების მოვლის ღირებულება, ასევე მარეგულირებელი გარემო  ქვეყანაში ან რეგიონში. და ბოლოს,  უნდა შეიმუშაონ შესაბამისი სტრატეგია კლინიკაში სამედიცინო ტურისტების მოსაზიდად.

რა უნდა დანერგონ კლინიკის მფლობელებმა ჯანდაცვის სერვისებში?

  1. ყველა ამ და მრავალი სხვა გამოწვევის დასაძლევად, კლინიკის მფლობელებმა უნდა განახორციელონ რამდენიმე რამ, რათა გააუმჯობესონ საკუთარი პოზიციები ამ მზარდ ინდუსტრიაში.
  2. დარწმუნდით, რომ პერსონალი ორენოვანი ან მრავალენოვანია, რათა პაციენტებმა ადვილად შეძლონ მათთან კომუნიკაცია. თქვენი თანამშრომლებისთვის მხოლოდ უცხო ენის ცოდნა არ არის საკმარისი; მათ ასევე უნდა შეეძლოთ მედიცინისთვის სპეციფიკური/დამახასიათებელი ფრაზების თარგმნაც.
  3. მომხმარებლისთვის დაუვიწყარი შთაბეჭდილების შენარჩუნება მოითხოვს პაციენტის სპეციფიკური კულტურული ნორმების გააზრებას. დარწმუნდით, რომ იცით იმ ადამიანების ტრადიციები ვისთვისაც არის შექმნილი სერვისი, რათა არ შეიქმნას უხერხულობა.
  4. კლინიკის მფლობელებმა ასევე უნდა დაიცვან უსაფრთხოებისა და ჰიგიენის სტანდარტები. პაციენტებისა და პერსონალის უსაფრთხოება არის ის სტანდარტი, რომელიც აუცილებლად უნდა დაკმაყოფილდეს.
  5. მკურნალობის ღირებულებასთან დაკავშირებული საკითხი უნდა იყოს გამჭვირვალე, რათა პაციენტებმა ზუსტად იცოდნენ, რაში იხდიან თანხას. ფასების სია ადვილად ხელმისაწვდომი უნდა იყოს. ეს დაეხმარება მომხმარებელს სწრაფი გადაწყვეტილების მიღებაში.
  6. კლინიკამ ასეთ პაციენტებს უნდა შესთავაზოს პაკეტი, რომელიც მოიცავს სამედიცინო ტურისტებისთვის საჭირო ყველა მომსახურებას, ტრანსპორტირებიდან, მოთავსებასა და შემდგომ ზრუნვამდე.
  7. დარწმუნდით, რომ გაქვთ ყველა რესურსი, რაც საჭიროა იმ პაციენტების დიდი რაოდენობის მისაღებად, რომლებიც ეძებენ სამედიცინო დახმარებას ქვეყნის ფარგლებს გარეთ.
  8. ასეთი პაციენტებისთვის/მომხმარებლისთვის მოსახერხებელი ვებსაიტი აუცილებელია. ინტერნეტი არის უცხოური სამედიცინო სერვისების შესახებ ინფორმაციის მოძიების ძირითადი წყარო, ამიტომ საიტი მარტივად უნდა იძებნებოდეს. ხალხი ინტერნეტში ეძებს სხვადასხვა კლინიკების მიმოხილვებს და შედარებებს მთელი მსოფლიოდან. შედეგად, ჯანდაცვის პროვაიდერებმა უნდა უზრუნველყონ, რომ მათი ვებსაიტი წარმოდგენილი იყოს Google-ის პირველ გვერდზე.
  9. პაციენტები უფრო მეტად ერთგული მომხმარებლები გახდებიან თუ მათ შესთავაზებთ რამდენიმედღიან ტურის პაკეტებს.
  10. პაციენტის ხარჯების შესამცირებლად კლინიკა უნდა თანამშრომლობდეს ტურისტულ სააგენტოებთან. სამედიცინო მომსახურება შეიძლება იყოს შედარებით იაფი, მაგრამ მოგზაურობა უფრო ძვირი. პაციენტების საერთო ხარჯების შემცირება უნდა იყოს მომსახურების მთავარი ღირებულება.

ასე რომ, სწრაფად მზარდი ინდუსტრიის და მისი უზარმაზარი პოტენციალის გამო, კლინიკებისთვის სამედიცინო ტურიზმში მოხვედრის დროა. რაც უფრო მეტად ხდება სამყარო ურთიერთდაკავშირებული, ადამიანები სულ უფრო მეტად ეძებენ სამედიცინო დახმარებას თავიანთი ქვეყნის გარეთ.

სამედიცინო ტურიზმი მომგებიანია როგორც  სერვისის მომწოდებლებისთვის, ასევე პაციენტებისთვის. პაციენტები იღებენ წვდომას მაღალხარისხიან, ხელმისაწვდომ სამედიცინო სერვისზე, ხოლო პროვაიდერები პოტენციური მომხმარებლების ახალ ბაზარს იღებენ. გარდა ამისა, სამედიცინო ტურიზმს შეუძლია დადებითი გავლენა იქონიოს ადგილობრივ ეკონომიკაზე, ის ქმნის სამუშაო ადგილებს და ქმნის ახალ შესაძლებლობებს.